|
|
|
|
2023. / 2024. mācību gads |
|
|
|
|
|
Rundāles pils |
|
|
|
|
|
FOLKLORAS VĪRU KOPA “VILKI” |
|
|
FOLKLORAS VĪRU KOPA “VILKI” |
|
|
|
|
|
Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs Foto->>> |
|
|
Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs |
|
|
|
|
|
Muzikāla izrāde “Ziemassvētku jampadracis” Foto->>> |
|
|
Muzikāla izrāde “Ziemassvētku jampadracis” |
|
|
Muzikāla izrāde “Ziemassvētku jampadracis” |
|
|
|
|
|
Cēsu viduslaiku pils apmeklējums Foto->>> |
|
|
|
|
|
Daugavpils "Rotko" muzejs Foto->>> |
|
|
Daugavpils "Rotko" muzejs |
|
|
|
|
|
2022. / 2023. mācību gads |
|
|
|
|
|
Latvijas Valsts Neatkarības atjaunošanas dienas koncerts |
|
|
|
|
|
Jūgendstila muzeja apmeklējums Foto->>> |
|
|
|
|
|
Muzikāla izrāde "Makss un Morics". 1.-6. klasei Foto->>> |
|
|
|
|
|
Modes muzejs. Nodarbība un ekspozīcijas apskate. |
|
|
|
|
|
Koncertlekcija - "Modes un mūzikas Evolūcija" |
|
|
|
|
|
Koncertlekcija - Ceļojums gadalaikos. Ziema. |
|
|
|
|
|
Muzikāla izrāde - "Princeses mūzikas Dārgumu lāde" Foto->>> |
|
|
|
|
|
2021. / 2022. mācību gads |
|
|
|
|
|
Orientēšanās spēle “Jūgendstils Rīgā” |
|
|
|
|
|
Izzinoša nodarbība -pastaiga “Vecrīgas pētnieks” |
|
|
|
|
|
Izglītojoša ekskursija - "Pa Ziemassvētku cīņu takām" |
|
|
|
|
|
Izglītojoša ekskursija - "Pa Ziemassvētku cīņu takām" |
|
|
|
|
|
Izglītojoša ekskursija - "Pa Ziemassvētku cīņu takām" |
|
|
|
|
|
Izrāde “Sunītis un kaķīte” |
|
|
|
|
|
2020. / 2021. mācību gads |
|
|
Un atkal Pifs |
|
|
|
|
|
Pārdomas pēc izrādes ,,Emīls un Berlīnes zēni''. |
|
|
|
|
|
Latvijas Leļļu teātris tiešsaistē. |
|
|
|
2020./2021. mācību gada 26. un 27. maijā 4.klašu skolēniem projekta "Latvijas skolas somas" ietvaros bija iespēja tiešsaistē skatīties Latvijas Leļļu teātra izrādi "Makss un Morics". Skolēni tiešsaistes stundā iepazinās ar Vilhelma Buša radītajiem nebēdniekiem - Maksu un Moricu, apskatīja izdevumus latviešu valodā, pēc kā katrs savā viedierīcē skatījās izrādi. Pēc izrādes skolēni dalījās ar saviem iespaidiem par interesantākajiem nedarbiem, ko sastrādājuši puikas, Maksa un Morica rakstura īpašībām, sekām, kas seko katrai rīcībai un atziņām, ko no šī stāsta var gūt.
Pandēmijas laikā, kad mums nav iespēju izbaudīt kultūras sniegtos priekus, skolēniem šī bija lieliska iespēja iepazīties ar pasaulslavenajiem blēņdariem.
|
|
|
|
|
|
|
2019. / 2020. mācību gads |
|
|
Arsenāls |
|
"Latvijas skolas soma '' ietvaros izstāžu zālē " Arsenāls " 8.-9.klases apmeklēja interaktīvu radošu nodarbību: '' Kā top instalācijas?"
Bija iespēja iepazīties ar modernās, laikmetīgās mākslas formu - instalāciju. Radoša pieeja muzejnodarbībā :
" Bija interesanti aplūkot izstādi, izteikt viedokli ... " / Renārs L./
" Nodarbība deva plašāku redzesloku attiecībā uz radošumu. Pieredze vērtīga... "/Austra K./
"Radošā darbībā attīstījām savas idejas instalācijās par dotajām tēmām ... " /Alise L./
" Varējām paši piedalīties, veidot, izvērtēt ... " /Anna K./
"Atklājām jaunu veidu 3D vizualizēt objektus, izpaust savu ideju ..." /Kristaps K./
Paldies par iespēju apmeklēt Arsenālu pirms renovācijas.
Mums visiem patika ekskursija uz izstāžu zāli ARSENĀLS, kur norisinājās izstāde "Nenorunātās tikšanās". Bija ļoti interesanti, ka zālē bija izvietotas kristāla smiltis, un ka pa tām varēja pārvietoties. Ļoti ieinteresējoši bija visi mākslas darbi, gan video formāta, gan gleznas, un viss zinātniskās fantastikas iespaids. Bet visvairāk mums patika, ka mēs pēc izstādes izpētes, varējām paši attīstīt savas idejas dotajām tēmām un paši veidojām instalācijas. Mēs sadalījāmies grupās, katrai grupai bija doti savi noteiktie priekšmeti un tēma. Noteiktā laikā mums bija jāsagatavo sava instalācija par doto tēmu, kā arī jāizveido stāstījums par izveidoto objektu. Katram patika, gan sava, gan citu grupu izveidotās instalācijas, un iznākums bija ļoti interesants. Tas attīstīja gan domāšanu gan komunikāciju! Visiem patika, un visi labprāt dotos vēl uz kādu izstādi ARSENĀLĀ.
|
|
|
|
|
|
|
Koncerts |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. un 9. klases projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros devās ekskursijā uz Ērgļiem. Mūsu pirmais apskates objekts bija Rūdolfa Blaumaņa memoriālais muzejs Braki. Muzeja gide ļoti interesantā stāstījumā iepazīstināja ar izcilā rakstnieka dzīves gājumu, viņa ģimenes gaitām, daiļrades tapšanas procesu, kā arī deva ieskatu „Braku” māju vēsturē un muzeja tapšanā. Uzturoties šajā mājā, mēs sajutām neparastu mieru un harmoniju, ļoti labvēlīgu, mājīgu atmosfēru, baudījām krāsns siltumu un omulību. Ļoti interesanta bija ieraksta skatīšanās no izrādēm "Skroderdienas Silmačos". Tajā bija samontēti fragmenti no atšķirīgu gadu uzvedumiem. Tas devu iespēju salīdzināt dažādu paaudžu skatījumu uz notikumiem, kā arī iepazīt mazāk zināmus aktierus. Pēc noskatīšanās visi kopā spēlējām spēli, kuras mērķis bija atsaukt atmiņā pēc iespējas vairāk lugas tēlu. Ļoti vērtīga bija arī pastāvīgo eksponātu apskate muzeja ēkās. Tas katram deva iespēju aizdomāties, cik ļoti atvieglota ir mūsdienu dzīve un darba gaitas. Mēs izstaigājām tuvāko apkārtni, visas pagalma ēkas . Bija sajūta, ka negribas braukt prom. Mūsu nākamā pieturas vieta bija brāļu Jurjānu memoriālais muzejs - mājas „Meņģeļi", kurās 19. gs. sākumā sākuši saimniekot Jurjāni. Skaista, sakārtota apkārtne. Rudenīgi dabas skati, kas ainavai piešķir krāsainību. Brāļu Jurjāņu dzīves gājums. Skolēniem tika dota iespēja ievingrināt savas balsis uz estrādes, kur notiek koru sadziedāšanās pirms koru svētkiem un citiem pasākumiem. Mailīšu fabrikā skolēnus sagaidīja kundze, kas interesanti pastāstīja un izrādīja pilsētas ielejas, pakalnus, parādīja, kā, izmantojot dažādas stelles , izveido no aitu šķirņu vilnas interesantus darbus: segas, lakatus, tautu tērpus, latviskus maisiņus ... Paldies par iespaidiem. |
|
|
|
|
|
Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros 1.a, 1.b, 2.a. 2.b klases apmeklēja Rīgas Nacionālo Zooloģisko dārzu. |
|
Tēma: “Dzīvnieki Latvijas pilsētu ģērboņos” Uzdevumi: 1. Veicināt interesi par Latvijas dzīvnieku daudzveidību. 2. Veicināt savstarpējās sadarbības iemaņas. 3. Pilnveidot zināšanas par Latvijas novadiem, pilsētām, to ģerboņiem.
Nodarbības skolēniem ļoti patika, jo tika iesaistīti dažādās aktivitātēs un radošos meklējumos. Skolēni bija ļoti pārsteigti par to, cik daudz dzīvnieku attēloti Latvijas pilsētu ģerboņos. Pēc nodarbības bija iespēja aplūkot arī citus zoodārza iemītniekus. Iegūtās zināšanas varēs izmantot latviešu valodas, matemātikas, vizuālās mākslas, dabas zinību stundās un projektu veidošanā.
|
|
|
|
|
|
|
EKSKURSIJA UN RADOŠĀ NODARBĪBA MĀKSLAS MUZEJĀ 3. KLASĒM |
|
Mērķis: Latvijas mākslas vēstures iepazīšana. Iztēles rosināšana un zināšanu pilnveidošana par augiem, caur laikmetīgo mākslu. Uzdevumi: • Iepazīt Latvijas Mākslas Muzeja ēkas vēsturi un rekonstrukcijas procesu; • Aplūkot Latvijas mākslas vēsturi; • Iepazīt un pētīt gan latviešu, gan citu tautību mākslinieku mākslas darbus; • Rosināt iztēli, pētot un analizējot laikmetīgo mākslu; • Caur radošu darbību nostiprināt un pilnveidot zināšanas par augiem; Darba gaita: Skolēni mācību ekskursijas laikā iepazina Latvijas Mākslas muzeja ēkas vēsturi un rekonstrukcijas gaitu. Muzejpedagoģes pavadībā skolēni iepazina Latvijas Mākslas muzeja nozīmīgākos eksponātus, mācījās pētīt un analizēt mākslas darbus, ieraudzīt tajos būtiskāko. Laikmetīgās mākslas zālē skolēni iepazina dažādas instalācijas un mākslas darbus. Iedvesmojoties laikmetīgajā mākslā skolēni radošajā darbā izteica savas domas par sevi un augiem nākotnē, diskutējot un attēlojot mākslā “Es un augi nākotnē”. Radošā vidē skolēni gan pilnveidoja, gan nostiprināja zināšanas par augiem, pētīja un pārrunāja, kur augu tēma ir saskatāma mākslas darbos. |
|
|
|
|
|
|
5.klašu ekskursija "Vecpiebalgas novada pērles". |
|
2019. gada 7. novembrī apritēs 140 gadu, kopš dzimis latviešu dzejnieks, prozaiķis un politiķis Kārlis Skalbe, kura vārdi „Tēvzemei un Brīvībai” rotā latviešu tautas brīvības simbolu – Brīvības pieminekli. Turklāt šogad arī aprit 115 gadi, kopš pirmoreiz izdota K. Skalbes pasaka „Kā es braucu Ziemeļmeitas lūkoties”. Kas ir tā teiksmainā Ziemeļmeita? Mūsdienu kultūrtelpas kontekstā varam teikt, ka tā ir mūsu mīļā Latvija, viena no Ziemeļ- un Austrumeiropas pērlēm. Godinot Kārļa Skalbes devumu latviešu kultūrā, dodamies ziemeļaustrumu virzienā aplūkot un iepazīt savu dzimto zemi - dzīvo Latviju. |
Ceļojums izvēršas ilgs un gana raibs. Mums turpceļā patraucas garām Latvijas Bruņoto spēku militārās tehnikas kolonna, kas atgādina mums, ka nesam O. Kalpaka vārdu Latvijā un pasaulē. Ceļojumam ir ābolu garša Skalbes muzejā. Vārds ‘’Latvija’’ uz sakumpušā, bet vēl stiprā dzērbenieša jakas muguras atgādina par latvieša lepnumu pat mazā pagastā. Pērļu daudz ir šajā ceļojumā, kas noslēdzas ar 1500 (bet tā ir tikai puse!) simboliskajām pērlītēm Cimdu Jetiņas istabā, katram cimdu pārim pa pērlītei. „Mazas tautas ir iezīmīgas ar savu karsto dzimtenes mīlestību.” (K.Skalbe) Pirmā pietura mūsu ceļojumā ir Kārļa Skalbes memoriālais muzejs “Saulrieti’’. Apmeklējām arī K.Skalbes dzimtās "Incēnu" mājas. Koka arhitektūra ar niedru jumtu spēj uzburt 19.gadsimta ainu. Pateicoties aizrautīgam un izsmeļošam gidu stāstījumam, skolēni iepazinās ar Skalbju dzimtas atstāto garīgo mantojumu. Uzzinātais muzejā akcentē un aktualizē Kārļa Skalbes daiļradi kā latviešu literatūras fenomenu un ētisko vērtību izpratnes avotu, popularizē dzejnieka dzīvesgaitu kā patriotisma un dzimtenes mīlestības paraugu. Saglabātie "Saulrieti" ir kā arhitektoniska un memoriāla vērtība par 20.gs. sākuma latviešu dzīvesziņu. „Ne tas, ko mēs ikdienišķi spējam Latvijai dot, bet tas, ka mēs dodam vairāk par parasto mēru, ceļ mūs uz augšu...’’ (K.Skalbe)
Otrā pietura – Vecpiebalgas centrs un Vecpiebalgas luterāņu baznīca. Īsās pastaigas pa gleznaino Vecpiebalgu galamērķis ir luterāņu dievnams, kas ir spilgts laikmeta liecinieks. 1845.gadā atklāto baznīcu uzspridzināja 1944.gadā. Baznīcas bojāejas laiks sasaucas kā ar neatkarīgās Latvijas zaudēšanu, tā arī ar Kārļa Skalbes mūža apraušanos. Baznīca pārvēršas drupās līdz pat 1988. gadam, kad sākas sakopšanas un atjaunošanas darbi. Trešā pietura ir Brežģa kalns, kura augstums sasaucas ar Vecpiebalgas luterāņu baznīcas Otrajā Pasaules karā sagrauto torni, kurš slējās 260 metrus virs jūras līmeņa, bet mūsdienās nav atjaunots. Brežģa Kalna augstums 255 m v.jl., relatīvais augstums – 40 m, piknika un atpūtas vieta. Ceturtā pietura mums ir Dzērbenes pilsmuižā. Pils celta 18.gadsimta beigās viduslaiku pils vietā. Mūs sagaida visspilgtākais piedzīvojums gan gida vadīta ekskursija ap muižu, gan piedzīvojums muižā iekārtotajā spoku kambarī. Gandrīz visiem baismīgais gājiens cauri spoku kambarim rada prieku, smieklus un emocionālu pacēlumu, tieši tik daudz, lai izturētu garo mājupceļu. ”Kāpēc vairot sāpes? Lai vairojas labāk prieks.” (K.Skalbe) Prieks izstaro arī no visslavenākās dzērbenietes Jetes Užānes jeb Cimdu Jetiņas darinātajiem adījumiem, kuras dzīvesstāsts, radošais mūžs un domugraudi garīgi stiprina un iedvesmo šogad muzeja telpās iekārtotās istabas apmeklētājus. “Manī tagad tikai viena vēlēšanās, vienas ilgas – pēc garīgas gaismas. Tā gribas mācīties, zināt, dzirdēt to, kas nav dzirdēts, redzēt to, kas nav redzēts… Ja kāds ilgās varētu pacelties kā spārnos, tad tas ar mani būtu jau noticis.” (J. Užāne)
Ekskursijā pieredzēto izmantosim literatūras un vizuālās mākslas stundās un pulciņos, gatavojoties K. Skalbes jubilejai. Mūsu skolas bibliotēkā lasīsim pasakas, ilustrēsim tās un veidosim ekspozīciju par godu talantīgajam rakstniekam. Zīmēsim un gleznosim bērnu vizuālās mākslas konkursam ‘’Kārļa Skalbes pasakas’’, kas notiks Vecpiebalgas vidusskolā šī gada novembrī. http://www.piebalgasmuzeji.lv/lv/open-news:484918 Kā arī, pēc diviem gadiem, jau esot septītklasniecēm, meitenēm būs iespēja etnogrāfijas mācībā ievingrināt rokas cimdu adīšanā.
|
|
|
|
5.a, 5.b, 5.c klases skolēni un skolotājas V. Erkena, I. Pavasare, L. Poļakova un B. Paegle. 24.09.2019. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
“Man patika K. Skalbes muzejā, jo uzzināju daudz jaunu lietu, piemēram, ka viņš uzrakstīja 80 pasakas.” (Ralfs)
“Dzērbenes pils muižā seno lietu muzejā varēja uzzināt un apskatīt daudz senu lietu, piemēram, kādi izskatījās senie svari. Vecpiebalgā apskatījām baznīcu, tā izskatījās skaista gan no iekšpuses, gan no ārpuses.” (Valerija)
“Man patika Kārļa Skalbes muzejā, jo tas ir mans mīļākais rakstnieks. Bet Brežģu kalnā skatu tornī bija ļoti augstu, tur varēja redzēt kokus no augšas un vairākus ezerus.” (Uģis)
“K. Skalbes muzejā es uzzināju, kur un kā dzīvojis Kārlis Skalbe. No gidēm dzirdēju stāstus par K. Skalbes dzīvi. Vecpiebalgas centrā es redzēju baznīcu, kādu nekad nebiju redzējis.” (Edvards)
“K. Skalbes muzejā es daudz ko jaunu uzzināju par Kārli Skalbi un laiku, kurā viņš dzīvoja. Dzērbenes pils muižā man patika spoku stāsti un spoku istaba. Tas bija lieliski!” (Kārlis)
“Kopš K. Skalbes muzeja apmeklējumu, es vairāk uzzināju par viņu. Iegūto informāciju varēšu izmantot latviešu valodā un literatūrā. Dzērbenes pils muižā es redzēju daudz seno laiku sadzīves lietas un savas zināšanas varēšu izmantot Latvijas un pasaules vēsturē.” (Ance)
“Es uzzināju daudz ko jaunu par K. Skalbes bērnību, par to, ka viņam patika koki un viens no mīļākajiem viņam bija egle. Dzērbenes muižā es uzzināju daudz ko par seniem priekšmetiem un kā tos izmantoja senākos laikos.” (Estere)
“K. Skalbes muzejā es uzzināju, ka viens cilvēks var uzrakstīt tik daudz pasaku. Brežģu kalnā man patika kāpt kalnā un skatu tornī. Dzērbenes pils muižas tornī pirmo reizi redzēju tik daudz ūdenstilpnes vienuviet.” (Sofija)
|
|
|
|
|
|
2018. / 2019. mācību gads |
|
|
|
|
|
6. -7. klašu ekskursija uz Kuldīgu |
|
29. maijā iniciatīvas "LATVIJAS SKOLAS SOMA " ietvaros 6.-7.klsāsu skolēni apmeklēja Kuldīgas vecpilsētu, izzinot tās arhitektūru un apmeklēja pilsētas restaurācijas darbnīcu. |
|
|
|
|
|
|
2. klašu ekskursija uz Tērvetes dabas parku |
|
9.maijā projekta “Skolas soma” ietvaros 2. b un 2. c klases skolēni apmeklēja Tērvetes dabas parku, kurā piedalījās Zaļās klases vides nodarbībā. Tika izzināti un pētīti raksturīgākie Latvijas augi un dzīvnieki mežā. Bija interesanti apskatīt dzīvnieku izbāzeņus un galvaskausus. Bērni bija pārsteigti par to, kādā veidā nosaka koku vecumu. Iepazina dažādu dzīvnieku pēdas un mācījās paši tās atpazīt. Braucām ar zaļo bānīti, ciemojāmies Rūķu pilsētā un baudījām atpūtu rotaļu laukumā. Paldies par iespēju gūt jaunas zināšanas un pieredzi, darbojoties dabā! Mums visiem šī diena bija vērtīga un ļoti patika. |
|
|
|
2.b un 2.c klases skolēni un skolotājas. |
|
|
|
|
|
1. klašu ekskursija uz Līgatnes dabas takām |
|
|
Mērķis: Sekmēt skolēnu interesi un zināšanas par Latvijā dzīvojošo zīdītājdzīvnieku sugām un dabu.
Uzdevumi: 1. Veicināt izziņas interesi par dzīvnieku daudzveidību, to dzīvesveidu. 2. Attīstīt vērošanas prasmi, meklējot interesanto, savdabīgo un saudzējamo dabā. 3. Veidot skolēnos savstarpēju sadarbību, esot kolektīvā.
Tēma: Latvijas zīdītājdzīvnieku dzīvesveids pavasarī. Pirmo klašu ekskursija uz Gaujas Nacionālā parka Līgatnes dabas takām sadarbībā ar programmu “Skolas soma” deva iespēju skolēniem ieskatīties un pilnveidot zināšanas par Latvijā mītošām zīdītājdzīvnieku sugām. Tika aplūkotas vairāk kā 10 dzīvnieku sugas. Gides pavadībā tika sniegta informācija par dzīvnieku dzīvesveidu, raksturīgākajām īpašībām, pielāgošanos laikapstākļiem. Pētīta un vērota apkārtne, koki, akmeņi. Bērni ieklausījās putnu dziesmās un spirgtajā dabā. Ekskursijas laikā tika izstaigātas dabas takas aptuveni 5km garumā, vēroti dzīvnieki, to mājvietas, paradumi. Skolēni varēja aplūkot jaunpiedzimušos mežacūkas mazuļus, kas šajā pavasara laikā bija ļoti aktīvi. Lāčus, kas gozējās pusdienu saulē, pūces, ūpjus u.c. Bērniem tika piedāvāta arī iespēja uzkāpt 22 metrus augstajā skatu tornī, rotaļāties spēļu laukumiņā un baudīt līdz paņemtās maizītes piknikā, svaigā gaisā, meža ielokā. Bērniem vislabāk patika vērot dzīvniekus, to mazuļus, aktīvo vāveri un lapsu. Vairāki bērni bija redzējuši mazu zalktīti. Patiesi sajūsmināti bija par iespēju uzkāpt augstajā skatu tornī un kopīgu klases pikniku. Redzēto un justo skolēni atspoguļoja savos zīmējumos. Skat. pielikumā!
|
|
|
|
|
|
|
Projekta-"Latvijas skolas soma" ietvaros 3. un 4. klases apmeklēja Rīgas Nacionālo zooloģisko dārzu.
Tēma-"Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā."
Skolēni tika iepazīstināti ar dzīvniekiem, kuri ir attēloti daudzos Latvijas pilsētu ģerboņos.
Skolēniem ļoti patika ekskursija, pētnieciskās aktivitātes un darbības, kuras rosināja kopīgi meklēt Latvijas kartē novadu un pilsētu, kuras ģerbonī ir redzamais dzīvnieks.
|
|
|
|
|
|
|
Ekskursija uz Rīgas Motormuzeju |
|
Šajā mācību pusgadā piektajām un sestajām klasēm bija iespēja izmantot projekta “Skolas soma” piedāvāto iespēju apmeklēt Rīgas Motormuzeju. Muzeja apmeklējums tika sadalīts divās dienās – piektajām un sestajām klasēm attiecīgi 9. un 11.aprīlī.
|
Skolotājiem vēl gana nesenā atmiņā muzejs pirms rekonstrukcijas un iespēja salīdzināt paveikto tās ietvaros un uzlabojumu krāšņo spektru, taču bērniem – iepazīšanās vai atkalredzēšanās ar mūsdienīgu un uz modernu auditoriju vērstu muzeju par auto vēsturi. Kā jau uz modernizāciju un interaktivitāti tendēts jebkas, kas tiek atjaunots, arī šis muzejs vilina ar eklektiku - plašām, modernām telpām, tehnoloģijām un noformējumu kā arī ar vēsturiskiem retro auto vienuviet. Aptaujājot uz muzeju devušos skolēnus secināms, cik būtisks ir bijis interesantais gidu stāstījums, iesaistīšana dažādās darbībās, bet kā lielākais prieks – iespēja aiztikt, darboties, izmantot tehnoloģijas. Viennozīmīgi lielāko sajūsmu raisīja apaļais krēsls, kas simulē motora darbības skaņas un izjūtas uz tā apsēžoties, ko rada pagājušā gadsimta 30. gadu kalnu sacīkšu automobilis Auto Union V16. Šis auto simbolizē dižo “Sudraba bultu” laikmetu pasaules autobūves vēsturē un reiz deva spēcīgu impulsu Rīgas Motormuzeja izveidei. Tāpat neviltotu prieku radīja arī autobuss pagrabstāvā ar iespēju tajā sēdēt un priekšējā vējstiklā vērot video, kas imitē braucienu šajā autobusā uz kāzām. Bērni ekskursiju uz Motormuzeju atzina par gana noderīgu kā mācību kontekstā (vēsture, ģeogrāfija, sociālās zinības), tā arī interaktīvi izklaidējošā ziņā. |
Antra Pudāne Latviešu valodas un literatūras skolotāja, 6.a klases audzinātāja |
|
|
|
|
|
|
Skolas soma –“ Uz Rotko mākslas centru Daugavpilī.” |
|
Mērķis – iepazīstināt O.Kalpaka Rīgas tautas daiļamatu pamatskolas izglītojamos , 7. – 9. klašu skolēnus ar mākslinieka Marka Rotko personību, gleznu reprodukcijām un oriģināldarbiem, papildinot to ar dažādu jauno mākslinieku – gleznotāju un keramiķu, kā arī ar latviešu vecākās paaudzes mākslinieku – Intas Celmiņas un Eduarda Grūbes pēdējās desmitgades radošo veikumu un izzinošu vēsturiskā cietokšņa apskati. |
Izglītojamiem , 7. – 9. klašu skolēniem uzdevums bija materiālu vākšana – 10 – 15 fotografēti attēli Marka Rotko centrā un vēsturiskā cietokšņa apkārtnē. Šos attēlus izmantot par pamatu vizuālās mākslas stundās, veidot noskaņu darbus – iespaidojoties no mākslinieku darbiem, vēsturiskā cietokšņa ainavas vai detaļām. Ekskursijas gidu vadībā bija izzinošas un saistošas. (Vienīgi, iepazīstinot skolēnus ar pārējo mākslinieku darbu izstādēm, laika bija par maz, lai tos nopietnāk izpētītu) . Brauciens uz Daugavpili bija ļoti skaists – izbaudījām Latvijas skaisto, smalki tonālo, latviešu vecmeistaru Vilhelma Purvīša un Jaņa Rozentāla gleznoto ainavu motīvu noskaņas, kuras precīzi atspoguļoja Latvijas agrā pavasara gaismu, atspīdumus, tonālo gammu, mirdzumu, ritmus, faktūras. Saules apspīdētā Latvijas ainava radīja viegluma sajūtu kā no strauta izdzerta vēsa ūdens malku.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pateicoties projektam "Latvijas skolas soma", tika atmaksāti transporta izdevumi, lai mūsu skolas 8.-9.klašu skolēni varētu nokļūt un aktīvi piedalīties Pulkveža Oskara Kalpaka piemiņas fonda rīkotajā pasākumā - "20.Karoga svētki", kas notika 14. un 15.septembrī Oskara Kalpaka dzimtas mājās Ošupes pagasta Liepsalās. Tika apmeklēta arī Visagala kapsēta ,kur skolēni godināja Oskaru Kalpaku. |
|
|
|
|
|
|
|
4., 5. un 9.oktobrī visiem mūsu skolas skolēniem tika dota iespēja iepazīties ar Latvijas kultūras un vēstures mantojumu- Rundāles pili. Rundāles pils dārzā skolēniem notika plenērs. Skolēni savos darbos attēloja Rundāles pili un dārzu. Transporta izdevumus sedza projekts - “Latvijas skolas soma”. |
|
|
|
|
|
|
|
7., 8. novembrī 2.b un 2.c klases skolēni projekta ,,Latvijas skolas soma'' ietvaros apmeklēja nodarbības Latvijas Dabas muzejā par āpsi, Sauli un Zemi, noskaidroja, kas ir muzejs. Nodarbības bija aizraujošas un interesantas bērniem. Viņi varēja praktiski darboties un izzināt apkārtējo pasauli, iegūt jaunu informāciju un pieredzi.
2.b klases audzinātāja Laila Preise un 2.c klases audzinātāja Kristīne Gulbe
|
"Paldies! Latvijas Dabas muzejs ir izveidojis vērtīgu muzejpedagoģisko nodarbību skolēniem, kurā bija iespēja uzzināt par to, kas vispār ir muzejs, kāpēc tāds vajadzīgs un pildīt dažādus interaktīvus uzdevumus. Tā bija noderīga pieredze gan skolēniem, gan skolotājiem, uzdevumi bija interesanti, ievērību izpelnījās 350 milj. gadu vecās fosilijas, kas atrastas tepat Latvijā. Bija aizraujoši klausīties nodarbības vadītājas stāstījumu, kā arī iespēja bērniem radoši darboties, ņemt rokās dažādus materiālus, sagrupēt un izveidot savu versiju par to, kādiem eksponātiem muzejā būtu jāatrodas. Šādi uzdevumi ir lielisks veids, kā veicināt interesi par muzeja darbību un rosināt vēlmi nākt atkal, lai uzzinātu vēl daudz ko jaunu! "
O.Kalpaka RTDP praktikante - Laura Juhansone - Daugule Latvijas Universitātes, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes, II kursa studente
|
|
|
|
|
|
|
|
13.novembrī, Patriotu nedēļā, gaidot Latvijas simtgadi, skolā uzstājās vīru kopa “Vilki”, kas ar savu iedvesmojošo priekšnesumu dziļi aizkustināja skolēnus. Koncerta izdevumus sedza projekts “Latvijas skolas soma”. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|